1. eğer mükemmel bir tanrı'yı kafamizda tasarlayabiliyorsak, mükemmeliyet özelliği gereği tanrı var olmak zorundadır çünkü var olmamak eksikliktir (mükemmel değildir) ve bu bir çelişkidir, dolayısıyla tanrı vardır, mealindeki felsefi akıl yürütme.

    ilk versiyonu on birinci yüzyılda anselmus tarafından ortaya atıldı. o zamandan beri argüman bazı kafalı adamlar tarafından rafine edildi, geliştirildi (örneğin rené descartes, gottfried leibniz, kurt gödel), diğer bazı kafalı adamlar tarafından eleştirildi (örneğin thomas aquinas, david hume, immanuel kant), başka bazı kafalı adamlar ise önce argümanın büyüsüne kapılıp daha sonra rüyadan uyandılar (örneğin bertrand russell).
  2. aynı yöntemle kutsal kitaplar hakkında şöyle bir çıkarım yapılabilir:

    1- tanrı mükemmeldir.
    2- kutsal kitaplar tanrının sözleridir.
    3- ancak kutsal kitapların farklı farklı yorumları vardır.
    4- dolayısıyla kutsal kitaplar mükemmel değildir. dolayısıyla,
    5-a- ya tanrı yoktur.
    5-b- ya kutsal kitaplar tanrının sözleri değildir.